søndag 29. mai 2016

Ukens Foto!

Ukens foto denne uken handlet om og lage en informasjons plakat for miljødepartementet og Arendal kommune. Vi skulle ta biler av trær og lage en plakat ut av det.

Jeg valgte å gjøre plakaten litt annerledes enn jeg vanligvis ville gjort. Jeg valgte å ta bakgrunnen svart, siden jeg følte det passet mye bedre til det svart/hvitt bilde jeg valgte.


Dette er bilde jeg valgte å bruke til plakaten. Jeg brukte pinhull da jeg tok bildet, så det ble en ekstra utfordring, men jeg synes det var veldig gøy å ta bilder på en helt annen måte en jeg vanligvis gjør. Jeg tok bildet inn i photoshop hvor jeg tok på et svart/hvitt filter. Deretter tok jeg det inn InDesign. 
Jeg brukte en svart bakgrunn på plakaten, så det ble litt ekstra jobb, fordi jeg måtte endre bl.a på det merke nede i venstre hjørne og sånne småting som ble bare mye mer jobb. Men etter alt så ble jeg veldig fornøyd med plakaten min.
Jeg valgte skrifttypen Times fordi jeg følte den passet best til plakaten og den svarte bakgrunnen.

Jeg prøvde meg også med farge på bilde og synes det ble veldig fint egentlig. Bilde ble mer levende enn det svart/hvitt bilde.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar