mandag 30. mai 2016

UKENS FOTO - STREET

Denne uken var ukens tema street, med pinhull. Vi lagde våre egne pinhull på iPhonene våre. Vi brukte et svart papir og en nål da vi lagde pinhullet. Vi stakk nåla gjennom papiret og tapet deretter papiret til iPhonen og vipps så hadde vi pinhull.

Bildene blir litt uklare, men det er slik pinhull skal være. Det er veldig gøy å jobbe med pinhull, siden det er ikke slike bilder jeg tar til vanlig så det var veldig gøy. 


På dette bilde ser du skyggen min da jeg gikk ved kulturhuset. Jeg likte veldig godt det at skyggen kom veldig bra fram i bildet. Skyggen har en veldig sentral plass i bildet og er et godt blikkfang. 


Vi skulle ta bilder av mennesker og bybilder, så jeg tok bilde av noen mennesker. Her kan du se en mann som jobber, den gule jakken hans lyser opp slik at han blir et veldig sentralt blikkfang i bildet.




Jeg gikk også ut av min egen komfort sone og tok bilder av folk på nær hold. Her ser du en mann som sitter med mobilen på en benk i byen
Jeg valgte å la alle bildene mine være originale, altså jeg redigerte ikke noen ting på dem, fordi med pinhull så blir bildene litt uskarpe så jeg ville vise hvordan selve pinhull fungerer.

Jeg likte denne oppgaven veldig godt, fordi jeg fikk en utfordring. Jeg har aldri hørt om pinhull eller sett pinhull bilder før jeg tok pinhull bilder selv, så jeg synes det var veldig gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar