mandag 30. mai 2016

1 FOTO
Trykk og foto har vært et veldig lærerikt år for meg når det gjelder det å ta bilder. Før jeg hadde trykk og foto kunne jeg egentlig ingen ting nesten nå som jeg tenker tilbake på det. Jeg har lært masse forskjellige metoder og ta bilder, men ikke bare bilder, jeg har også lært hvordan trykk fungerer. Jeg har lært hvordan jeg overfører et trykk til et ark deretter å ta bilde av det for å redigere det slik jeg vil ha det.
Jeg har lært at det er ikke bare å ta et bilde så er man ferdig med det, jeg har lært at det er mye mer man kan gjøre med det bilde. Jeg har lært masse om redigering av bilder og hvordan jeg skal ta dem. Jeg har lært om f/stopp, IOS og lukkertid/eksponeringstid. Hvordan man kan ta forskjellige bilder av samme ting bare ved å redigere litt på innstillingene på kameraet. Jeg har lært hvordan jeg bruker photoshop og InDesign for å redigere bilder. Kort oppsummert: Alt jeg kan om bilder og kamera har jeg lært dette året i Trykk og Foto.

2 BLOGGING
Vi har også laget oss en blogg hvor vi laster opp ting vi holder på med. Dette er en veldig grei måte å vise arbeidet vårt på og det er en veldig smart måte i og med det at vi driver med å ta bilder og redigere dem. Bloggen er det viktigste vi har i faget, det er her vi presenterer arbeidet vårt og her vi leverer inn oppgaver.

3 ARBEIDSMETODER
Vi har brukt forskjellige arbeidsmetoder i trykk og foto og det er enda et stort pluss på toppen av det hele. Det er ikke et fag hvor vi sitter og jobber for oss selv, men vi jobber i grupper, for oss selv, på skolen og hjemme. Vi har forskjellige oppgaver og noen ganger har vi gruppe-oppgaver og det gjør faget enda bedre fordi det blir mye gøyere og bedre arbeidsmiljø.

4 EGEN INNSATS OG BESTE OPPGAVEN
Personlig synes jeg at jeg har gjort en veldig bra jobb dette året, jeg har ihvertfall gjort mitt beste, jeg tror ikke jeg kunne gjort det noe bedre enn det jeg har fått til i år. Jeg har lært utrolig mye om foto og fototeknikk.
Beste oppgaven synes jeg har vært tentamen. Det var veldig deilig å komme på skolen og få en oppgave som du jobber med hele dagen så er du ferdig. I tillegg så var det den beste tentamen jeg har hatt siden jeg måtte ikke bare sitte stille og ikke prate på 5 timer, jeg kunne gå og komme som jeg ville og prate med andre som jeg ville så det var veldig bra.
Jeg likte også det at oppgaven var veldig utfordrerne, det er alltid gøy med en utfordring så det var veldig gøy. Oppgaven virket først veldig lett, men etter hvert som jeg skulle starte merket jeg at den var ikke så lett som jeg først trodde. Men alt i alt så gikk oppgaven veldig bra og jeg fikk et bra resultat synes jeg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar