onsdag 30. mars 2016

Bokomslag

I uke 10 og 11 har jeg jobbet med bokomslag i inDesign. Til bokomslaget har jeg brukt de linotrykkene jeg lagde i en tidligere oppgave. Jeg har tatt inn trykkene først i photoshop å redigert dem, deretter tok jeg dem inn i InDesign hvor jeg lagde bokomslaget.


 Jeg brukte dette/disse bildene/trykkene til å lage bokomslaget. Bildet til venstre er det originale trykket av døra, mens det til høyre er en liten del av døra som jeg brukte til baksiden av bokomslaget.


Dette første bokomslaget liker jeg best, jeg liker at det er mørke farger som passer bra til tittelen. Jeg brukte skrifttype Arial fordi jeg føler at den passet best til bokomslaget fordi det blir lett å lese og ganske "rent", det blir ikke så mye dill dall og det liker jeg med det.


Jeg brukte litt forskjellige farger på skriften også for å prøve å få frem skriften litt, men den ble egentlig bare litt mer uleselig.


Dette bokomslaget er helt likt det første bare jeg lå inn bildet av døren bak. Jeg likte at jeg fikk litt av forsiden bak også.



Jeg prøvde meg med litt forskjellige farger også. Jeg likte godt dette bokomslaget i blått fordi jeg får følelsen av at boken er "kald", at det er en skummel bok. 



Egenvurdering:
Jeg likte oppgaven godt fordi jeg fikk lære mye mer om InDesign og hvordan jeg kan bruke det. Jeg lærte mye om hvordan jeg bruker InDesign, hvordan jeg legger inn bilder og sette sammen bilder for å lage for eksempel et bokomslag. Oppgaven var litt vanskelig ettersom jeg aldri hadde laget et bokomslag før og heller nesten ikke brukt InDesign så mye. Men det gikk bra etterhvert fordi jeg lærte mer om InDesign og da ble det bare gøy å jobbe med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar