onsdag 26. august 2015

UKENS FOTO



UKENS FOTO: SELVPORTRETT OG SELFIE


Selfien var et bildet jeg tok da jeg kom hjem fra en slitsom skoledag. Den viser at jeg ikke er i så godt humør og at jeg er sliten. Jeg satt på et svarthvittfilter for og fremheve det at jeg ikke er i så godt humør. Den kan brukes på sosiale medier.

Portrett bildet er det bildet til høyre, det tok jeg mens jeg satt på scooteren min og ventet på noen. Bildet viser at jeg er liten i en stor verden. Du kan se meg i speilet på lykta, og du kan se verden rundt meg. Bildet redigerte jeg med et filter som heter kromatisk, jeg brukte det filteret fordi det fremhever veldig fargene i bildet. 


En selfie er et bilde du som regel tar i farta, et veldig spontant bilde. Mens et selvportrett er et bilde du bruker litt tid på. Du bruker som regel mer tid på et selvportrett enn en selfie. Du tenker mer på lys, redigering og hva du vil oppnå med bildet, mens i en selfie tenker du som regel ikke på om hvordan lys det er eller å redigere det. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar